terminál IDS JMK


(vizualizace - zdroj: web města Břeclav)

. . . popis záměru

Město Břeclav připravuje za přispění dotace z kraje
stavbu nového přestupního terminálu IDS JMK,
který by měl nahradit stávající autobusové nádraží
na ul. Slovácká.

Na městském webu - stránkách Odboru rozvoje a správy - se k  připravovanému projektu dočteme:

 "Záměrem Města Břeclav je přemístit současné autobusové nádraží co nejblíže vlakovému (plochy v bezprostřední blízkosti výpravní budovy ŽS Břeclav) a vytvořit tak kombinovaný přestupní terminál autobusové a vlakové osobní přepravy.
Přesun a stavba nového autobusového nádraží - přestupního terminálu IDS – zahrnuje vybudování nástupišť s přístřešky, zřízení informačního a kamerového systému, úpravu křižovatky Stromořadní-Slovácká, vybudování chodníků, osvětlení a oplocení, přeložky kabelů, vodovodů, kanalizací a plynovodů a demolici objektů."
(...celý text je ke stažení TADY)

 

. . . stanovisko o.s. Agora


Vlastní záměr - přemístění stávajícího autobusového nádraží do sousedství vlakového a vytvoření přestupního terminálu integrovaného dopravního systému - má jistě opodstatnění a logiku: Zkrácení přestupní vzdálenosti vlak-bus, využití dopravních ploch dráhy a uvolnění současné plochy AN v blízkosti obytných budov budou pozitiva.

 O plánovaném konkrétním provedení záměru (resp. o projednávaném projektu pro územní řízení) však máme pochybnosti, formulované do následujících výhrad:

  • Stavba je navržena bez odpovídajících architektonicko-urbanistických návazností:

- není řešen parter přednádražního prostoru (členění ploch - rozptylové, pobytové, dopravní, zelené plochy...)

- chybí propojení s budovou ČD "suchou nohou" (aspoň zastřešeným chodníkem)

- není řešen bezpečný přechod hlavního pěšího tahu od terminálu přes ul. Stromořadní na pěší zónu

- není řešeno parkování automobilů, parkování (úschovna) kol pro přestupující (...opravdu integrovaný DS ???) 

  • Nedostatky v dispozičním řešení vlastního  terminálu:

- hlavní vstup na plochu terminálu je umístěn provozně bez vztahu k vnitřnímu uspořádání, není nijak zvýrazněn, nepomůže cestujícím v orientaci 

- navržené částečné zastřešení neposkytne dostatečnou ochranu čekajícím (a nelze vždy čekat v hale ČD)

- poloha "příčného" zastřešeného propojení nástupišť je diskutabilní (vede "odnikud nikam")

- nelogické je umístění tabulí informačního systému (bez vazby k hlavnímu vstupu)

  • Architektonické řešení:

- terminál IDS bude pro velkou část cestujících první vizitkou města, nejde tedy "jen" o funkční dopravní stavbu

- jeho uživateli budou lidé, ne jen autobusy :-)

- návrhu terminálu by měla být věnována vysoká péče, tím spíše, že kvalitní architektura není pouze kategorií estetickou

- předložené řešení tomuto hledisku a významu zdaleka neodpovídá

 

...

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

 

----------------------
související dokumenty

 

 

----------------------
články v médiích