terminál IDS JMK
(vizualizace - zdroj: web města Břeclav)
. . . popis záměru
Město Břeclav připravuje za přispění dotace z kraje
stavbu nového přestupního terminálu IDS JMK,
který by měl nahradit stávající autobusové nádraží
na ul. Slovácká.
Na městském webu - stránkách Odboru rozvoje a správy - se k připravovanému projektu dočteme:
"Záměrem Města Břeclav je přemístit současné autobusové nádraží co nejblíže vlakovému (plochy v bezprostřední blízkosti výpravní budovy ŽS Břeclav) a vytvořit tak kombinovaný přestupní terminál autobusové a vlakové osobní přepravy.
Přesun a stavba nového autobusového nádraží - přestupního terminálu IDS – zahrnuje vybudování nástupišť s přístřešky, zřízení informačního a kamerového systému, úpravu křižovatky Stromořadní-Slovácká, vybudování chodníků, osvětlení a oplocení, přeložky kabelů, vodovodů, kanalizací a plynovodů a demolici objektů."
(...celý text je ke stažení TADY)
. . . stanovisko o.s. Agora
Vlastní záměr - přemístění stávajícího autobusového nádraží do sousedství vlakového a vytvoření přestupního terminálu integrovaného dopravního systému - má jistě opodstatnění a logiku: Zkrácení přestupní vzdálenosti vlak-bus, využití dopravních ploch dráhy a uvolnění současné plochy AN v blízkosti obytných budov budou pozitiva.
O plánovaném konkrétním provedení záměru (resp. o projednávaném projektu pro územní řízení) však máme pochybnosti, formulované do následujících výhrad:
- Stavba je navržena bez odpovídajících architektonicko-urbanistických návazností:
- není řešen parter přednádražního prostoru (členění ploch - rozptylové, pobytové, dopravní, zelené plochy...)
- chybí propojení s budovou ČD "suchou nohou" (aspoň zastřešeným chodníkem)
- není řešen bezpečný přechod hlavního pěšího tahu od terminálu přes ul. Stromořadní na pěší zónu
- není řešeno parkování automobilů, parkování (úschovna) kol pro přestupující (...opravdu integrovaný DS ???)
- Nedostatky v dispozičním řešení vlastního terminálu:
- hlavní vstup na plochu terminálu je umístěn provozně bez vztahu k vnitřnímu uspořádání, není nijak zvýrazněn, nepomůže cestujícím v orientaci
- navržené částečné zastřešení neposkytne dostatečnou ochranu čekajícím (a nelze vždy čekat v hale ČD)
- poloha "příčného" zastřešeného propojení nástupišť je diskutabilní (vede "odnikud nikam")
- nelogické je umístění tabulí informačního systému (bez vazby k hlavnímu vstupu)
- Architektonické řešení:
- terminál IDS bude pro velkou část cestujících první vizitkou města, nejde tedy "jen" o funkční dopravní stavbu
- jeho uživateli budou lidé, ne jen autobusy :-)
- návrhu terminálu by měla být věnována vysoká péče, tím spíše, že kvalitní architektura není pouze kategorií estetickou
- předložené řešení tomuto hledisku a významu zdaleka neodpovídá
...
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.
Přidat nový příspěvek
----------------------
související dokumenty
- orientační výřez výkresu -
S I T U A C E
- 9. 12. 2010 / oznámení
zahájení územního řízení
- 20. 12. 2010 / oznámení
účasti o.s. Agora v ÚŘ
- 11. 1. 2011 / veřej. jednání
- připomínky o.s. Agora
- 11. 4. 2011 / územní rozh.
- rozh. o umístění stavby
----------------------
články v médiích
- 20. 1. 2010 / Břeclavský Deník: Radnice řeší stěhování nádraží
- 14. 2. 2011 / Břeclavský Deník: Přestupní terminál zlevní stání u nádraží